معرفی بهترین نژاد سگ های نگهبان

هر سگی معمولا نگهبان خوبی برای صاحبان و خانواده‌هایشان هم هست. اما سگ‌هایی هستند که جزو بهترین نژاد سگ های نگهبان محسوب می‌شوند. سگ های نگهبان به صاحبان‌شان حس امنیت و قدرت می‌دهند. اگر سگ های نگهبان رابطه خوبی با کودکان هم داشته باشند، یک مزیت فوق‌العاده محسوب می‌شود. برای همین برخی خانواده‌ها به استفاده از سگ‌ های نگهبان تمایل دارند. ما در اینجا بهترین نژاد سگ نگهبان خارجی و ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

مالینویز بلژیکی جزو بهترین نژاد سگ های نگهبان

سگ های نگهبان

در هر فهرست بهترین نژاد سگ های نگهبان ، همیشه نام مالینویز بلژیکی هست. این نژاد یک سگ نگهبان ذاتی است. آنها بسیار باهوش، قوی و عاشق کارشان یعنی محافظت از شما هستند. این سگ نگهبان به شدت به خانواده سرپرست خود وفادار است و به هر قیمتی از آنها محافظت می‌کند. یک مزیت دیگر مالینویز بلژیکی این است که بسیار سازگار هستند. با کودکان هم به خوبی انس می‌گیرند. آنها با دیگر حیوانات خانگی مانند گربه هم دوست می‌شوند. مالینویوز یک همسفر خوب در مسافرت‌های شما است. با مالینویز می‌توانید مطمئن باشید که یک سگ نگهبان خوب دارید.

ژرمن شپرد در اول فهرست

سگ های نگهبان

رده دوم فهرست بهترین نژاد سگ های نگهبان مخصوص ژرمن شپرد است. وفاداری این سگ های آلمانی دومی ندارد. ژرمن شپردها خود را وقف خانواده صاحب‌شان می‌کنند. این سگ های نگهبان علاوه بر هوش زیاد، مقاومت و قدرت زیادی نشان می‌دهند. برای همین است که پلیس از ژرمن شپرد استفاده می‌کند. اگر شما هم یک ژرمن شپرد آموزش دیده داشته باشید، یعنی یک پلیس واقعی کنار خود و فرزندان‌‌تان دارید.

دوبرمن یک سگ نگهبان واقعی

سگ های نگهبان

اگر کسی در اطرافیان‌تان یک سگ نژاد دوبرمن دارد، سر به سر او نگذارید. هر نوع احساس خطر نسبت به صاحب، خط قرمز دوبرمن ها است. اگر یک دوبرمن احساس کند صاحبش در خطر است، هیچ چیزی جلودارش نیست. در فهرست بهترین نژاد سگ های نگهبان دوبرمن جایگاه ویژه دارد. این نژاد باهوش، قوی و پرجنب و جوش است. دوبرمن به شدت به خانواده و اطرافیانش وفادار است. به دلیل قدرت و جنب‌وجوش زیاد نگهداری از یک سگ دوبرمن کار سختی است. به همین دلیل دوبرمن ها باید در باغ یا ویلا نگهداری شوند. در این صورت باغ و ویلای شما با حضور یک سگ نگهبان دوبرمن نیازی به دزدگیر ندارد.

روت‌وایلر رعب‌انگیز از شما مراقبت می کند

سگ های نگهبان

روت‌وایلیر هم در فهرست بهترین نژاد سگ های نگهبان جایگاه ویژه دارد. فقط قیافه این سگ نیست که غریبه‌ها را می‌ترساند. آنها با داشتن آرواره‌های قوی و بدنی نیرومند یک محافظ طبیعی شما و خانواده هستند. البته همه اینها به یک آموزش خوب نیاز دارد. مردم روت‌وایلر ها را یک سگ پرخاشگر و تهاجمی می‌دانند. اما این قضاوت درستی نیست. اگر چنین مسائلی وجود دارد، به این دلیل است که این سگ به خوبی آموزش ندیده است. اگر برای آموزش یک روت‌وایلر وقت بگذارید، یک دوست خوب برای خود و فرزندان‌ خواهید داشت.

گیانت شینزو دوست واقعی

گیانت شینزو به نظر جثه کوچکی دارد، اما همیشه به عنوان یکی از بهترین نژاد سگ های نگهبان شناخته می‌شود. گیانت شینزو تحرک ذهنی و قدرت بدنی زیادی دارد. این ویژگی  او را پر جنب و جوش و یک سگ نگهبان واقعی کرده است. اما استفاده از این سگ به کسانی توصیه می‌شود که حیاط دارند یا می‌توانند هر روز به پارک بروند. گیانت شینزو جزو بهترین نژاد سگ های نگهبان است. به این دلیل که به بچه‌ها اجازه می‌دهد پشت او سوار شوند. اما برای کسی که دشمن تشخیص بدهد، فوق‌العاده خطرناک است. بنابراین گیانت شینزو را می‌توان یک سگ نگهبان خانوادگی توصیف کرد.

باکسر با ابهت

سگ های نگهبان

باکسر هرچند جزو بهترین نژاد سگ های نگهبان دسته‌بندی می‌شود، اما در اصل یک سگ شکاری است. هم به دلیل قیافه جذاب و هم ویژگی نگهبانی، باکسر یک نژاد پرطرفدار در آمریکا است. باکسر ها باهوش و مایل به محافظت از اطرافیان خود هستند. آنها مقابل تهدیدات بسیار مقاوم بوده و خیلی پارس می‌کنند. قدرت آرواره‌ها و گازگرفتن این سگ نگهبان 230 پی‌.اس.‌آی است. پس اگر باکسر دارید، می‌توانید مطمئن باشید دزد یا هر مهاجم دیگری، نمی‌تواند از دست او فرار کند.

آکیتا سگ نگهبان اشراف

سگ های نگهبان

آکیتا یگ سگ نگهبان ژاپنی است. آکیتا قیافه بسیار مهربانی دارد. علیم‌رغم این ظاهر آکیتا هم جزو بهترین نژاد سگ های نگهبان در جهان شناخته می‌شود. آکیتا ها بسیار وفادار و محافظ بسیار خوب برای صاحبان خود هستند. در گذشته از این سگ برای نگهبانی از خانواده‌های سلطنتی و اشراف ژاپن استفاده می‌شد. نیروی گازگرفتن آکیتا 400 پی.اس.آی است. این سگ نگهبان هرگز شما یا خانواده شما را تنها نمی‌گذارد. با آکیتا می‌توانید بفهمید که یک سگ تا چه اندازه می‌تواند شجاع و جسور باشد. نکته جالب برای آکیتا این است که او برای اطاعت از شما نیاز به آموزش دارد، اما برای محافظت و نگهبانی نیاز به هیچ آموزشی ندارد.  

رودزیان ریج بک

سگ های نگهبان

رودزیان ریج بک اصلا برای نگهبانی از خانواده‌ها ساخته شده. این سگ از اینکه از شما و خانواده‌تان محافظت کند، لذت می‌برد. برای همین باید یک جای خاص در فهرست بهترین نژاد سگ های نگهبان به او اختصاص داد. رودزیان ریج بک در گذشته برای شکار استفاده می‌شد. زیرا هم شامه و بویایی قوی دارند، هم دندان‌های قوی. این سگ ها بسیار اجتماعی هستند. برای همین در کنار خانواده و فرزندان احساس خوبی دارند.

تریر استافوردشایر

سگ های نگهبان

این سگ با قدرت گاز گرفتن 235 پی.اس.آی یک گزینه خوب برای نگهبانی است. اما این سگ بیشتر به عنوان یک سگ خانواده شناخته می‌شود. تریر استافوردشایر اینقدر با خانواده خوب است که به او لقب «دایه سگ» داده‌اند. همین باعث شده که او هم جزو بهترین نژاد سگ‌ های نگهبان باشد. کافی است یک تریر استافوردشایر داشته باشید تا خیالتان از بابت بازی بچه‌ها در کوچه یا پارک راحت باشد.

سگ سرابی ، نگهبان ایرانی

سگ های نگهبان

در فهرست بهترین نژاد سگ های نگهبان یک نژاد سگ ایرانی هم هست: سگ سرابی. سگ سرابی جثه بزرگ و چهره با ابهتی دارد. همین برای هر مهاجمی کافی است تا حساب کار دستش بیاید. اما سگ سرابی بسیار وابسته، آموزش‌پذیر و مقاوم هستند. در صورت احساس خطر هیچ چیز نمی‌تواند جلودار سگ سرابی باشد. به دلیل همین ویژگی‌ها معمولا از سگ سرابی برای نگهبانی از گله‌ها و باغ‌ها استفاده می‌شود. نگهداری از او در شهر یا آپارتمان بسیار دشوار است. ما اینجا به طور کامل درباره سگ سرابی و ویژگی‌های آن نوشته‌ایم.

ضرورت آموزش سگ های نگهبان

همه انواع سگ هایی که به شما معرفی کردیم، جزو بهترین نژاد سگ های نگهبان محسوب می‌شوند. اما حتی این سگ ها هم به آموزش نیاز دارند. یعنی اگر سگ شما ژرمن شپرد باشد یا باکسر آمریکایی آموزش سگ را باید جدی گرفت. درست است که اینها جزو بهترین نژاد سگ های نگهبان هستند، اما برای داشتن یک سگ نگهبان خوب باید آموزش سگ را هم جدی گرفت. ما در اینجا سعی کردیم تا حدی شیوه‌های آموزش سگ ها را به شما بگوییم. باوجود بهترین راه برای آموزش استفاده از مربی خوب است. سعی کنید یک مربی شناخته شده باشد. چون باید از سلامت جسمی و روانی سگ خودتان هم مطمئن شوید. شما نباید سگ خود را به هر مربی تازه‌کاری بسپارید.

سگ‌ها از چه چیزی نگهبانی می‌کنند؟

معرفی بهترین نژاد سگ های نگهبان برای این است که بسته به شرایط خود یکی از سگ‌ها را انتخاب کنید. اما اگر باغ یا ویلا دارید بهترین انتخاب برای شما می‌تواند سگ سرابی باشد. سگ سرابی بومی ایران است و بیشترین همخوانی را با فرهنگ و محیط زندگی ما دارد. ضمن اینکه جثه و هیکل آن به این معنی است که از پس هر مهاجمی بر می‌آید. اما اگر باغ و ویلا ندارید یا محیطی که زندگی می‌کنید نیاز به محافظت جدی ندارد، توصیه می‌کنیم یک سگ با جثه کوچک‌تر انتخاب کنید. زیرا نگهداری سگ با جثه بزرگ به‌ویژه اگر از نژاد نگهبان‌ها هم باشد سخت است و ممکن است برای شما دردسرهایی ایجاد شود.

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

خروج از نسخه موبایل