وجود یک گربه در موتور ماشین در سرمای زمستان

گربه در ماشین

گربه ها برای نجات از سرما به ماشین ها پناه می‌آورند. برای همین موارد زیادی می‌بینیم که یک گربه با سردشدن هوا در موتور ماشین خوابیده است. این ها نه برای ما و نه برای گربه ها صحنه خوبی نیست. ممکن است گربه آسیب ببیند. یاممکن است شما نتوانید از ماشین خود استفاده کنید. احتمالا دیر به سر کار بروید یا ماشین خراب شود. بنابراین لازم است چیزهایی درباره حضور گربه ها در موتور ماشین بدانیم. اینکه گربه چطور در موتور پناه می‌گیرد؟ یا وقتی با این صحنه مواجه می‌شویم چکار باید بکنیم؟ چطور مطمئن شویم که گربه‌ای اصلا در موتور ماشین ما هست یا نیست؟

چرا گربه به خودرو پناه می‌برد؟

گربه ها هنوز کاملا اهلی نشده اند. گربه ها صرفا یاد گرفته‌اند چطور در کنار انسان‌ها زندگی کنند. برای همین زندگی آنها در محیط انسان‌ساز می‌تواند با مسائلی همراه باشد. یکی از این مسائل در فصل زمستان دیده می‌شود. گربه ها برای پناه بردن و نجات خود از سرما راهی جز استفاده از امکاناتی که در زندگی شهری وجود دارد، ندارند. یک راه گرم‌کردن گربه‌ ها تمیزکردن و لیس زدن است. بزاق دهان گربه ها به آنها در گرم نگه داشتن خود کمک می‌کند. اما این کافی نیست. گربه ها باید یک جای گرم هم پیدا کنند. اما چون لانه، سوراخ زمین یا حتی درخت وجود ندارد، موتور ماشین شما بهترین جا برای یک گربه است. گربه در موتور ماشین می‌رود، چون آنجا گرم‌تر از بیرون است. اگر شب دیروقت به خانه آمده باشید، ماشین شما اینقدر گرم هست که تا صبح گربه را از سرما محافظت کند.

سرمای بیشتر تعداد بیشتر گربه در موتور ماشین

برای همین وقتی هوا سردتر می‌شود تعداد بیشتری گربه در موتور ماشین دیده می‌شود. این برای بچه گربه ها بیشتر اتفاق می‌افتد. بچه گربه ها تجربه کمتری دارند و نسبت به محیط هم بیشتر از دیگران می‌ترسند. بنابراین هروقت هوا سرد می‌شود گربه های کوچه در موتور ماشین پناه می‌گیرند. گاهی هم ممکن است از ترس حیوانات دیگر این کار را بکنند. اما در مجموع اگر شب باران یا برف بارید یا اینکه هوا خیلی سرد شد، صبح موقع روشن کردن ماشین محتاط باشید. چه بسا گربه این بار در موتور ماشین شما شب را سر کرده باشد.

خارج کردن گربه از ماشین

اما اگر گربه در موتور ماشین باشد، چکار باید کرد؟ اصلا چطور باید بفهمیم که این اتفاق افتاده است؟ اول باید مشخص کنید که آیا در محله و کوچه شما گربه‌ های زیادی زندگی می‌کنند یا خیر؟ اگر گربه ها در محله شما زیاد باشد، احتمال دیدن گربه ها در ماشین شما هم زیاد است. پس، صبح قبل از روشن کردن، چند کار را انجام دهید. ابتدا چند ضربه به کاپوت ماشین بزنید. یا در را باز کنید و چند بار بوق بزنید. اما بهترین کار این است که کاپوت را بالا زده، به درون موتور ماشین خود نگاه کنید. بوق و ضربه باعث فراری دادن گربه از ماشین شما می‌شود. اما بازکردن کاپوت بهترین کار است. با این کارها اگر گربه در موتور ماشین شما باشد، حتما متوجه می‌شود یا اینکه او فرار می‌کند. اگر هم کاپوت را بالا زدید و باز هم گربه از موتور خارج نشد، با پاشیدن آب آن را بترسانید. گربه ها از آب خیلی ‌می‌ترسند و از آن فرار می‌کنند. اگر نمی‌توانید کاری بکنید، حتما از آتش‌نشانی کمک بگیرید.

آسیب دیدن گربه در موتور ماشین

گربه در ماشین

اما گاهی مساله به این سادگی‌ها نیست. یعنی همیشه اینطور نیست که با زدن چند ضربه یا بوق، گربه در موتور ماشین شما از آن خارج شود. گاهی هم ممکن است شما قبل از این کارها استارت زده و ماشین را روشن کرده باشید. این کار در بسیاری موارد باعث می‌شود گربه پناه گرفته در موتور ماشین واقعا گیر کند. یا حتی گربه‌ها طوری در موتور ماشین جابجا می‌شوند که خودشان لای تسمه‌ها یا دیگر بخش‌ها گیر می‌کنند. در هر دو صورت هم گربه آسیب می‌بیند و هم ماشین شما. اگر گربه در موتور ماشین شما آسیب ببیند، خارج کرددن آن خیلی سخت‌تر می‌شود. چون حیوان می‌ترسد یا به دلیل آسیب قادر به حرکت و نجات خود نیست. بنابراین حتما لازم است که قبل از روشن کردن ماشین از نبودن گربه مطمئن شوید. این بهترین کار برای شما و گربه سرما زده است.

اقدام فوری به گربه آسیب دیده در موتور

گربه در موتور ماشین

همیشه هم اینطور نیست که گربه در موتور گیر افتاده باشد. گاهی گربه ها بین چرخ و گلگیر گیر می‌افتند. یعنی هرچقدر هوای شب قبل سردتر بوده باشد، شما باید بیشتر به ماشین خود دقت کنید که آیا گربه دارد یا نه؟ همانطور که گفتیم گاهی گربه در موتور ماشین طوری خود را جابجا می‌کند که اگر شما استارت هم نزنید او خودبخود آسیب می‌بیند. در چنین مواردی، ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید. هر اقدام پرتنشی باعث از سوی شما باعث آسیب دیدن بیشتر گربه می‌شود. در مواجهه با گربه آسیب دیده نباید صرفا او را از ماشین دور کنید. باید تلاش کنید او را امداد و مداوا کنید. زیرا اگر او را رها کنید، احتمالا جان خود را از دست می‌دهد. در این صورت یا او را به دامپزشک برسانید یا با افراد و گروه‌هایی که به گربه ها امداد می‌رسانند تماس بگیرید.

سرپرستی گربه معلول

دیدن یک گربه در بخش موتور نشان می‌دهد که این حیوانات تا چه اندازه آسیب‌پذیر هستند. آنها می‌توانستند لای بوته‌ها یا در جای گرم و نرم در زمین از سرماه پناه بگیرند. اما از سر ناچاری گربه در موتور ماشین شما شب را خوابیده است. بنابراین شما هم باید با آنها مهربان باشید. یک راه مهربانی این است که اگر گربه‌ای آسیب دید، او را رها نکنید. زیرا در این صورت حیوان دیر یا زود جان خود را از دست می‌دهد. ممکن است گربه در ماشین آسیب جدی دیده باشد. شما می توانید هم او را درمان کنید و هم او را به سرپرستی قبول کنید. البته سرپرستی یک گربه معلول مشکلاتی هم دارد. مثلا هزینه نگهداری او بیشتر است، به درمان بیشتری نیاز دارد و مواردی از این دست. سرپرستی یک گربه نیاز به بررسی دارد و سرپرستی گربه معلول نیاز به بررسی بیشتر. ما اینجا درباره آن نوشته ایم. اگر نمی‌توانید، فقط به درمان اکتفا کنید و فقط به یافتن سرپرست برای آن کمک کنید. برای این کار می‌توانید از انجمن‌های حامی حیوانات کمک بگیرید.

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

خروج از نسخه موبایل