خرخر گربه از چه چیزی می‌تواند باشد؟

همه‌ی گربه‌ها خرخر می‌کنند و این یک امر طبیعی است. در این مقاله راجع به خرخر گربه کامل توضیح داده شده است حتما تا آخر دنبال کنید زیرا پاسخ تمام سوال‌هایتان اینجاست.

چرا گربه‌ها خرخر می‌کنند؟

علت این کار گربه‌ها هنوز از لحاظ علمی ثابت نشده است ولی طبق تحقیقات دامپزشکان و صاحبان گربه ۵دلیل دارد:

  • گربه‌ها زمانی که خوشحال و آروم هستند خرخر می‌کنند.
  • آنها با این کار خودشان را آرام می‌کنند.
  • خرخر کردن به درمان زخم‌شان کمک می‌کند.
  • برای استحکام استخوان‌هایشان بسیار مفید است.
  • گربه‌ها با خرخر کردن درخواستشان را اعلام می‌کنند.

خرخر گربه زمان خوشحالی:

فقط کافی است شما آنها را نوازش یا قلقلک دهید سریع خرخر می‌کنند. پس اگر گربه‌تان بغلتان می‌آید و خرخر می‌کند یعنی دوستتان دارد. گربه‌ها با این صدا به صاحبشان میفهماند که احساس آرامش و امنیت دارم.

آرام کردن خود:

حتما دقت کرده‌اید که بچه گربه‌ها هنگام تولد کنار کادرشان خرخر می‌کنند. در بزرگسالی هم وقتی در موقعیتی قرار بگیرند که به حمایت نیاز داشته باشند این کار را انجام می‌دهند.

برای مثال هنگامی که گربه‌تان استرس دارد و به هر دلیلی او را به دامپزشک ببرید او برای آرام کردن خود خرخر می‌کند. درنتیجه اگر گربه‌ی مریضی را دیدید که مریض است و خرخر می‌کند نگران نشوید و نترسید زیرا این امر طبیعی است و برای آرام کردن خود از آن استفاده می‌کنند.

التیام زخم‌ها:

دانشمندان معتقدند که خرخر به درمان زخم‌ها کمک خواهد کرد. فرکانس خرخر گربه‌ها به بازسازی و بافت بدن او کمک حواهد کرد. این صدا مااند قرص مسکن برای گربه‌هاست. به همین دلیل گربه‌هایی که دچار آسیب می‌شوند دائما در حال خرخر کردن هستند.

استحکام استخوان‌هایشان:

گربه‌ها ختگام شکار زمان زیادی بدون حرکت کمین می‌کنند. خرخر کردن انها باعث تولید ارتعاشی می‌شود که استخوان‌ها را تحریک کرده و نمی‌گذارد ضعیف شود.

استفاده از دستگاه‌های ارتعاشی در فیزیوتراپی این جمله را اثبات می‌کند که خرخر گربه برای استحام استخوانشان بسیار مفید و تاثیرگذار است.

اعلام کردن درخواستشان:

دانشمندان پس از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدند که گربه‌ها یک نوع خرخر به اسم solicitation purr «خرخر درخواستی» دارند که درخواستشان را اعلام می‌کنند. خرخر درخواستی صدایی بین میو میو و خرخر استو از نظر فرکانسی شبیه به صدای نوزادی که در حال گریه کردن است. گربه‌ها با هوشی که دارند این موضوع را فهمیدند و به صاحبشان با این صدا درخواستشان را اعلام می‌کند.

آیا همه‌ی گربه‌ها خرخر کردن یکسان دارند؟

به گفته‌ی روان‌شناسان اگر گربه‌ها را آنطور که دوست دارند قلقلک دهید خرخر می‌کنند همچنین در تنهاییشان هم ممکن است خرخر کنند.

گربه‌ها هنگام مرگ و یا حتی آتانازی هم خرخر می‌کنند. خرخر کردن آنها همیشه برای خوشحالی نیست.

گری وایتزمن می‌گوید: «خرخر گربه معمولا نشانه رضایت اوست اما گاهی اوقات می‌تواند از ترس و فشار هم باشد ولی بیشتر نشانه خوشحالی و رضایت است.

فواید خرخر گربه روی انسان:

این صدا نه تنها برای گربه بلکه برای انسان‌ها هم مفید است. طبق تحقیقات دانشمندان کسانی که صاحب گربه هستند کمتر دجار بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند که قرار گرفتن در معرض صدا و ارتعاش خرخر گربه می‌تواند یکی از دلایل ان باشد.

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

خروج از نسخه موبایل