سگ و گربه

همه چیز درباره سگ ناروال

درست است که انسان‌ها به وجود تک شاخ اعتقادی ندارند، اما کسانی هستند که افسانه‌های قدیمی را درباره تک‌شاخ‌ها باور دارند و این خبر خوشی برای آن‌هاست که یک سگ تک‌شاخ واقعی (سگ ناروال) در این دنیا زندگی می‌کند.

چگونگی پیدا شدن سگ ناروال

در حالی که سگ تک‌شاخ ۲ماهه در خیابان‌ها پرسه می‌زد، توسط نیروهای امداد (سازمان مکز میشن Mac’s Mission) در ایالت میزوری که متخصص کمک به سگ‌هایی با نیازهای خاص است، به سرپرستی گرفته شد. ناروال کوچولو دچار سرمازدگی شده بود و نیاز به مراقبت داشت. اگر نیروهای امداد این موجود با نمک و دوست‌داشتنی را پیدا نمی‌کردند حتما الان زنده نبود.

معنی اسم سگ ناروال

سگ ناروال (narwhal) به معنی شبه وال تک‌شاخ است. نام اصلی و کامل این سگ «ناروال، تک‌شاخ پشمالوی جادویی کوچک» است. این سگ خاص از زمانی که به دنیا آمده است بین چشمانش یک دم اضافه دارد، درواقع دو دم دارد و همین دم اضافه روی صورتش او را خارق‌العاده کرده است. دم اضافه آن به «یک استثنای کوچک و کاملا سالم» توصیف شده است.

آیا اختیاری روی دم‌اش دارد؟

شاید برایتان سوال شده باشد که آیا سگ تک‌شاخ می‌تواند دم‌اش را تکان دهد یا خیر؟

در جواب این سوال باید گفت خیر. زیرا استخوانی ندارد و فقط هنگام دویدن توسط باد به راست و چپ حرکت می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده روی این موجود زیبا، صحت و سلامت‌اش کاملا تایید شده است.

علت به وجود آمدن دم

برخلاف ظاهر بامزه و خاصی که برایش ایجاد شده، علت به وجود آمدن این دم اضافه خیلی خوشایند نیست. قبل از به دنیا آمدنش تقسیم بارداری دیر اتفاق افتاده و باعث جذب کردن قل دیگر به خودش شده است. ولی در حال حاظر ناروال دو ماه و نیمه بسیار شاد و سرحال است.

واکنش مردم نسبت به سگ تک‌شاخ

راشل استفان، بنیان‌گذار مرکز نجات حیوانات راجع به این موجود شیرین گفت: «او جادویی‌ترین موجودی است که تا به الان دیده‌اید و حیوانی شاد است.»

در ادامه افزود: «همه دوست دارند او را از نزدیک ببینند. خیلی از داوطلبان به مرکز ما می‌آیند و می‌گویند: «امکانش است با ناروال کوچولو بازی کنیم؟» و اکنون همه با او عکس می‌گیرند، زیرا بسیار ناز و شیرین است.»

خانم استفان گفت: مرکز نجات حیوانات او، متخصص کمک به حیوانات بیچاره‌ای است که هیچ شانسی در جای دیگر ندارند.

در این مرکز سگی با ۵ دست و پا و یا ۳ دست و پا دیده شده که رشد کاملی نداشتند. ممکن است دم اضافه ناروال برای جفت دیگر این توله سگ در رحم مادر باشد که جذب بدن ناروال شده و همانطور باقی مانده است.

آنها همیشه با حیوانات منحصر به فرد سروکار دارند و سعی در نگه داشتن منحصر به فرد بودن آنها می‌کنند.

در ادامه گفت: تا زمانی که با بزرگ شدن دم جلویی او تبدیل به مشکل نشود، مرکز نجات حیوانات سرپرستی ناروال را به کسی نخواهد داد.

او افزود: «ما نمی‌خواهیم سرپرستی ناروال را به کسی بدهیم. او در حال حاظر یک توله سگ عادی، شاد و سالم است که طرفدار زیادی دارد و بیشتر توجه‌ها به سمت اوست.»

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.