معنی میو کردن گربه ها و راه حل کاهش آن

هر کدام از گربه ها صدای میو میو کردنشان متفاوت است و هر کدام معنی خودش را دارد. در اینجا به بررسی این صدا پرداختیم.

صدای میو

میو گربه

میو کردن راه ارتباطی گربه با مردم است. گربه ها به دلایل زیادی میو میو می کنند: برای سلام کردن، درخواست و اعلام نارضایتی هایشان. میو میو آوازی جالبی است به این دلیل که گربه های بالغ در واقع به یکدیگر میو نمی کنند، فقط برای سرپرستشان و مردم میو می کنند. بچه گربه ها میو میو می کنند تا به مادرشان اطلاع دهند که گرسنه یا سردشان است. اما وقتی کمی پیر شدند، با گربه های دیگر میو نمی کنند.

علت میو کردن گربه ها

برای سلام کردن به مردم. می توانید از گربه خود انتظار داشته باشید که وقتی به خانه می آیید، هنگامی که با شما در خانه ملاقات می کند و وقتی با او صحبت می کنید، سلام کند.

برای جلب توجه. گربه ها از تماس اجتماعی با مردم لذت می برند. برخی دیگر از آن ها درخواست های خود را برای جلب توجه کاملاً بیان می کنند. گربه ممکن است بخواهد نوازش شود، با او بازی شود یا به سادگی با او صحبت شود. گربه هایی که هر روز برای مدت زمان طولانی تنها می مانند، ممکن است بیشتر برای جلب توجه میو کنند.

برای درخواست غذا. بیشتر گربه ها دوست دارند غذا بخورند و درباره غذا خوردن می توانند بسیار سخت گیر باشند. برخی از گربه ها یاد می گیرند هر زمان که کسی وارد آشپزخانه می شود، میو میو می کنند، تا برای او نیز غذایی فراهم شود. می توانند شما را از خواب بیدار کنند تا صبحانه به آن ها بدهید. گربه ها همچنین یاد می گیرند که با میو میو کردن به انسان التماس چیزی را کنند.

گربه های مسنی که از گیجی ذهنی یا اختلال عملکرد شناختی رنج می برند، ممکن است در صورت عدم تغییر جهت، میو کنند. این علامت مکرر نشان دهنده گربه دارای بیماری آلزایمر است. در پیری گربه ها درباره این موضوع بیشتر بخوانید.

برای جفت گیری. گربه های بی تجربه احتمالاً زوزه بکشند. ماده ها جیغ می زنند تا میزان پذیرش خود را برای نرها نشان دهند و نرها برای دسترسی به ماده ها میو می کنند.

صدای گربه

مراجعه به دامپزشک

گربه ای که زیاد از حد صدا تولید می کند باید توسط دامپزشک به طور کامل بررسی شود تا مطمئن شوید شرایط پزشکی علت ناراحتی گربه نیست. بیماری های متعدد می توانند گربه ها را گرسنه، تشنه، بی قرار یا تحریک پذیر کنند. هر کدام از این علائم به احتمال زیاد باعث میو میو می شود. حتی اگر گربه شما سابقه ایجاد صدا برای غذا را دارد، باز هم باید او را توسط دامپزشک معاینه کنید. با افزایش سن، گربه ها مستعد ابتلا به بیماری تیروئید و کلیه بیش از حد فعال هستند و هر کدام از آن ها ممکن است منجر به میو بیش از حد شود.

کاهش میو گربه ها

  • اگر گربه شما برای سلام گفتن میو می کند، بعید است که بتوانید کارهای زیادی را برای تغییر اوضاع انجام دهید. شما یک گربه مهربا و دلربا دارید که به شما می گوید از دیدن شما چقدر خوشحال است!
  • اگر گربه شما برای جلب توجه ایجاد صدا می کند، به او بیاموزید که فقط در سکوت به او توجه می کنید. در برابر تمایل به فریاد زدن بر سر او یا هر گونه توجه، حتی توجه عصبانی، مقاومت کنید. در عوض، صبور باشید و منتظر یک لحظه سکوت کوتاه باشید. فوراً توجه موردنظر را به او جلب کنید. اگر دوباره شروع به میو می کند، بروید و تنها زمانی که ساکت است به او بازگردید. اگر ثابت قدم باشید، او به نتیجه می رسد.
  • اگر گربه شما برای غذا میو می کند، هنگام تولید صدا به او غذا ندهید. در زمان های معین به او غذا بدهید تا بداند که درخواست غذا در زمان های دیگر بیهوده است. اگر این کار نمی کند، یک تغذیه کننده اتوماتیک بخرید که می توانید برنامه ریزی کنید تا در زمان های خاص باز شود. حداقل در این صورت او بیشتر به ظرف میو میو می کند تا به شما. این امر همچنین برای بیدار نشدن شما در صبح برای وعده صبحانه گربه نیز مفید است.
  • اگر گربه شما مستعد افزایش وزن نیست، غذای خشک را همیشه برای او کنار بگذارید. تا هرگز احساس گرسنگی نکند. اگر از رژیم غذایی با فیبر بالا استفاده می کنید. گربه شما بدون دریافت کالری زیاد احساس سیری می کند. قبل از انجام این کار با دامپزشک خود مشورت کنید.
  • اگر گربه برای خروج از خانه صدا تولید می کند. و شما برای حفظ امنیتش او را ازین کار منع کردید. می توانید کلا این اجازه را از او بگیرید تا پس از مدتی به زندگی در خانه عادت کند و دست از میو کردن بردارد. همچنین می توانید برای او محیطی جدا اما امن برایش فراهم سازید تا در آن جا وقت بگذراند.
میو

کاهش میو گربه ماده

اگر گربه ماده شما عقیم نشده و مرتباً میو می کند، ممکن است در زمان نیاز به جفت گیری باشد. گربه های ماده در این دوره معمولاً به طور فزاینده ای مهربان می شوند، بیشتر با شما ارتباط فیزیکی دارند، جیغ می زنند، روی زمین می چرخند و صدا تولید می کنند. این مدت چهار تا ده روز طول می کشد. یک گربه ماده که توسط یک گربه نر پرورش داده نشده، هر 18 تا 24 روز در طول فصل تولید مثل دچار این بی قراری می شود. بهترین راه برای کاهش میو زیاد، عقیم سازی گربه است.

کاهش میو گربه نر

اگر گربه نر شما نیز عقیم نشده و مرتباً بیش از حد میو می کند. ممکن است در دوره بی قراری و نیاز به جفت گیری باشد. بهترین راه برای کاهش صدای بیش از حد در گربه نر سالم، عقیم کردن اوست.

کاهش میو گربه مسن

اگر گربه شما مسن است. و به تازگی شروع به میو کرده افتاده است. مطمئن شوید که او را از نظر شرایط پزشکی، نقایص حسی و اختلالات شناختی توسط دامپزشک مورد ارزیابی قرار دهید. دارو ممکن است ناراحتی او را کاهش دهد.

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

خروج از نسخه موبایل