نشانه های بارداری در سگ ها

حدس می زنید قرار است به زودی توله سگ های کوچولو به جمع خانواده شما بپیوندد؟ اگر اینطور است شما به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.

بارداری سگ ها می تواند یکی از زیبا ترین اتفاقات ممکن برای سگ شما باشد اما شما باید هزینه و وقت بسیاری برای مراقبت از آن ها صرف کنید. پس اگر می خواهید سگتان را پرورش دهید حتما امادگی قبلی داشته باشید.

بارداری سگ

بارداری سگ ها حدود ۶۳ روز طول می کشد معادل ۳ وعده ۲۱ روزه. این مدت زمان از روزی که تخمک گذاری می کنند تا روز تولد توله ها حساب می شود.

علائم اولیه حاملگی سگ

در چند هفته اول، علائم ظاهری بسیار کمی قابل مشاهده است. بنابراین ممکن است از روی ظاهر متوجه بارداری او نشوید. اما چندتا از علائم اولیه را نام بردیم:

  • کاهش فعالیت: اگر سگ شما به راحتی خسته می شود و وقت زیادی برای استراحت صرف می کند؛ برای سگ های پر انرژي می تواند از علائم بارداری سگ باشد
  • تغییرات در اشتها: این تغییرات دو حالت دارد. در اوایل بارداری باعث کاهش اشتها می شود و در اواخر بارداری باعث افزایش اشتها می شود.
  • تغییرات رفتاری: نیاز سگ به توجه و محبت چند برابر می شود و دوست دارد کنار سرپرست خود باشد.
  • تغییر نوک پستان ها: در دوران بارداری رشد نوک پستان های سگ طبیعی است. این اتفاق به دلیل افزایش جریان خون است.
  • افزایش وزن: با رشد توله سگ ها رشد. شکم سگ مادر نیز بزرگ می شود. این نشانه از واضح ترین علائم بارداری سگ است. اضافه وزن در اواخر بارداری اتفاق می افتد.
  • رفتار غیر معمول: در اواخر بارداری، ممکن است متوجه رفتار عجیب سگ خود شوید. پاره کردن ملافه ها و سایر موارد نرم برای ساختن یک لانه امن برای زمان تولد است. همچنین در این زمان سگ ها بسیار تحریک پذیر و حساس هستند. پس سعی کنید تماس او با کودکان را محدود کنید تا اتفاقی رخ ندهد.
حاملگی سگ

مراجعه به دامپزشک

اگر فکر می کنید سگ شما باردار است، او را نزد دامپزشکش ببرید. بهترین زمان مراجعه ۲ یا ۳ هفته بعد از جفت گیری و قبل از تولد توله هاست. دامپزشک به تمامی سوالات شما درباره نوع غذایی که باید به سگ بدهید و تغییرات و اتفاقاتی که ممکن است بی افتد پاسخ می دهد.

حتی اگر آزمایشی لازم باشد از او می گیرد. سعی کنید اگر تخصص ندارید به شکم سگ اصلا دست نزنید. اگر قصد تنظیم توله ها به صورت درست در شکم سگ دارید حتما در روزهای ۲۸ تا ۳۵ به دامپزشک مراجعه کنید. این کار باید به دست شخصی که آموزش دیده است انجام شود. ممکن است اگر بدون تخصص این کار را انجام دهید به توله های در حال رشد آسیب بزنید و یا باعث سقط آن ها شوید.

می توانید برای به دنیا آوردن توله ها نیز به دامپزشک مراجعه کنید.

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

خروج از نسخه موبایل