آیا سگ ها بیماری شما را تشخیص می دهند؟

تا به حال برایتان پیش آمده دچار سرماخوردگی یا هر بیماری شوید و سگتان به شدت مهربان با شما برخورد کند؟ بیشتر از قبل اطراف شما پرسه بزند. وقتی در حال استراحت هستید کنار شما دراز بکشد. رفتار او آرام تر شود و بیشتر در بغل شما خودش را جای دهد. شاید با خود فکر کنید این رفتار تصادفی است اما، آیا این رفتار به علت تشخیص بیماری توسط سگ است؟

سگ ها بیماری انسان را متوجه می شوند

رفتار سگ‌ها وقتی بیماری شما را تشخیص می دهند

سگ شما بیشتر از قبل شما را دوست دارد و اگر دقت کنید تقریبا تمام مدت به شما چسبیده است. بیشتر نیاز به نوازش دارد. دائما در تلاش است سرش روی پای شما بگذارد. می خواهد آرامشش را به شما منتقل کند و نشان دهد که حواسش به شما هست. هرکاری می کند که شما انرژی کمتری مصرف کنید. او می داند شما خسته اید اشتیاقش به پیاده روی را کاهش می دهد و کمتر می دود و در کل بسیار سگ آرام تری می شود.

سگ اگر متوجه بیماری شود یک سری نشانه های بدنی از خود بروز می دهد:

  • دم خود را نزدیک شما تکان می دهد
  • در آغوش شما مینشیند
  • چشم هایش کمی به سمت پایین کشیده می شود
  • حس خواب آلودگی می گیرد

تشخیص بیماری انسان توسط سگ در گذشته

حس بویایی سگ ها قدرتمند ترین و شگفت انگیز ترین ویژگی آن هاست. ازین ویژگی در هرکاری استفاده می کنند. مثل شکار غذا، شناسایی افراد و هر کاری که در طول روز انجام می دهند. پس این احتمال وجود دارد که برای هزاران سال، سگ بیماری انسان ها را تشخیص می دهد.

سگ ها حتی قادر به تشخیص بیماری سگ های دیگر نیز هستند. اگر به شدت سگی را بو می کشید و یا لیس میزد مطمئناً متوجه زخم یا بیماری آن سگ شده است.

با این حال، تقریباً چند سال است که محققان این توانایی سگ ها را تایید می کنند. هم اکنون سگ هارا به صورت خاصی آموزش می دهند تا بیماری های انسان را متوجه شوند. این آموزش ها تنها برای بیماری هایی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا نیست بلکه برای تشخیص مراحل اولیه سرطان هم هست.

سگ هادر به تشخیص بیماری انسان هستند

علم به شدت به میزان تشخیص بیماری انسان توسط سگ معتقد است

هنگامی که فردی بیمار می شود، تغییرات شیمیایی خاصی در بدن او ایجاد می شود که سگ با حس بویایی خود می تواند آن را تشخیص دهد. وقتی بیمار هستیم گیرنده های شادی و هورمون هایی مانند سروتونین، دوپامین و اکسی توسین در بدنمان کاهش می یابد. سگ ها حتی قادر به تشخیص این تغییرات کوچک هم می شوند! حتی ممکن است قبل از بیماری از آن مطلع شوند.

آموزش سگ برای تشخیص بیماری

شما نیازی به آموزش سگ خانگی خود ندارید تا بیماری ها را تشخیص دهد. او خودش به تنهایی این توانایی را دارد. با این حال برخی سگ های خاص برای تشخیص بیماری های جدی آموزش مخصوص می بینند. که این آموزش ها مانند پیدا کردن مواد مخدر و بمب دوره های خودش را دارد.

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

خروج از نسخه موبایل