سگ و گربه
سگ چاق

با چاقی سگ ها چه کنیم؟

اضافه وزن به طور قابل توجهی طول عمر سگ شما را کاهش می دهد و تاثیرات بسیار بدی بر کیفیت زندگی او دارد. در این ادامه این مطلب چگونگی حمایت از آن ها در کاهش وزن و بازگشت به زندگی سالم گفته شده است. چاقی در سگ ها تقریبا رایج است و ۲۰٪ از جمعیت سگ ها چاق هستند. با این حال با ورزش و تغذیه درست می توانید به سگ خود کمک کنید تا وزنش را کاهش دهد.

سگ چاق

نقش شما در چاقی سگ

اگر سگ شما دچار اضافه وزن شده، باید بدانید که او در معرض بیماری های بسیار زیادی قرار گرفته است. دیابت، مشکلات قلبی تنفسی و آرتروز که طول عمر آن ها را نیز کاهش می دهد. مسایلی چون نژاد، سن، ژنتیک، جنسیت و سبک زندگی روزمره سگ شما تعیین کننده میزان اضافه وزن و یا وزن مناسب و سلامت جسمی‌اش هستند. نقش شما در دانستن این مسايل بسیار مهم است. شما می توانید غذای مناسب و ورزش و تمرینات مخصوص سگ را در برنامه روزانه او بگنجانید تا او را به وزن ایده آلش بازگردانید.

کنترل روی غذای سگ

رژیم غذایی مناسب برای سگ ها تاثیر مستقیمی بر وزن آنها دارد. دامپزشک به شما کمک می کند مقدار و نوع غذای سگ خود را برای کاهش وزن تغییر دهید. همچنین می توانید بجای یک وعده بزرگ آن را به دو وعده کوچک تر تبدیل کنید. شما و اعضای خانه باید بسیار خوددار و قاطع باشید و مثل قبل گاه و بی گاه به او تشویقی یا وعده های مختلف ندهید تا این عادت ها از سرش بیافتد و زمان بندی و مشخصی برای خورد و خوراک داشته باشد.

اضافه وزن سگ

انتخاب غذای مناسب برای سگ چاق

اینطور به نظر میرسد که اگر غذای کمتری به سگ خود بدهید به کاهش وزن او کمک کرده اید. اما این کار توصیه نمی شود؛ زیرا باعث دریافت نکردن کل مواد مغذی مورد نیاز و رفتار پرخاشگرانه و ضعیف می شود. در عوض، غدایی را انتخاب کنید که مخصوص برنامه کاهش وزن او باشد. این غذا باید شامل پروتئین های بسیار قابل هضم باشد تا انرژی مورد نیاز را دریافت کند. اما کالری آن رو به کاهش برود. غذاهای کم کربوهیدرات می توانند برای سگ های دارای اضافه وزن مبتلا به دیابت مفید باشند.

ورزش و تحرک برای کاهش وزن سگ

اگر سلامت سگ به شما اجازه می دهد آن هارا برای ورزش منظم بیرون ببرید. این کار را به جای پیاده روی طولانی و طاقت فرسا انجام دهید. ورزش را در طول هفته با جلسات کوتاه تر پخش کنید تا عادت کند.

با ایجاد یک سری تغییرات کوچک می توانید به سگ خود برای بازگرداندن سلامتی اش کمک کنید، و وزنش را کاهش دهید. با گرفتن مشاوره از دامپزشک و دریافت رژیم غدایی شروع کنید.

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.