ورزش کردن گربه

فریب دادن سگ ها برای تحرک و ورزش کاری ساده است. می توانید او را به پیاده روی ببرید و حتی همراه او بدوید. اما وقتی صحبت از گربه می شود، دیدگاه بسیاری از مردم این است که گربه ها نیازی به ورزش ندارند.

پیشنهاد اکثر دامپزشکان برای حفظ سلامتی گربه ها در سنین پیری، تمرینات مخصوص به گربه ها را پیشنهاد می دهند. گرچه نمی توانید گربه هارا به راحتی سگ ها وادار به ورزش کنید اما ما سعی می کنیم به شما در این راه کمک کنیم.

ورزش گربه

پیدا کردن شریک ورزشی

از آن جایی که وادار کردن گربه برای تحرک خیلی راحت نیست. یکی از راه حل های ساده برای اطمینان از اینکه گربه تحرک داشته باشد و ساکن نباشد، استفاده از شریک گربه‌ ایست. آن ها برای دنبال کردن همدیگر و تعقیب و گریز ورزش زیادی میکند.

استفاده از اسباب بازی

یکی دیگر از راه حل ها تنوع اسباب بازی هاست. لازم نیست حتما از اسباب بازی های گران قیمت استفاده کنید. شما می توانید از وسايل خانه که خیلی برای شما قابل استفاده نیست و گربه به آن علاقه دارد برای بازی با آن استفاده کنید.

یک فضای مجزا برای ورزش

برای ایجاد جنب و جوش در گربه ، می توانید یک جعبه بزرگ را برای او خالی کنید و در آن توپ های مختلف بریزید ؛ تماشای گربه درحال دنبال کردن توپ می تواند برای شما لذت بخش باشد همچنین در عین حال باعث ورزش گربه هم می شود.

استفاده از لیزر

شما میتوانید با استفاده از لیزر و تحریک گربه برای گرفتن نور او را وادار به ورزش کنید. اما نکته ای که باید مورد توجه خودتان قرار دهید این است که، هرگز لیزر را مستقیم روی چشم گربه نگیرید تا به چشم او آسیبی نرسانید.

استفاده از تردمیل

باور کنید یا خیر، شما می توانید به گربه خود آموزش دهید از تردمیل به عنوان ورزش استفاده کند. اما حتما باید بر او نظارت داشته باشید و در ابتدا از سرعت کم شروع کنید.

رفتن به بیرون

اگر گربه تمایل داشت و آموزش دیده بود به بیرون ببرید و با اون پیاده روی کنید. البته حتما باید وسیله ای برای مهار او به همراه داشته باشید تا گم نشود و فرار نکند؛ قلاده مخصوص گربه ها میتواند مفید باشد یا استفاده از آن دسته از مهار کننده ها که به دور کمر گربه بسته میشود.

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

خروج از نسخه موبایل