سگ و گربه
غذای گربه برای سگ

آیا میتوانید غذای گربه را به سگ بدهید؟

سگ ها تقریباً هرچیزی را میخورند، از جمله غذاهای انسان، غدای گربه، چمن و… پس اینطور به نظر می رسد که می توانیم غذای گربه را جایگزین تغذیه سگ کنیم. گربه ها و سگ ها هردو پشمالو، سرگرم کننده و حیوانات خانگی خوبی هستند. پس غذای آن ها نیز یکسان به نظر میرسد.

ولی آیا واقعا این طرز فکر درست است؟

سگ و گربه

پاسخ درست

راحت ترین پاسخ به این سوال (خیر) است. به این معنی که توصیه نمی شود غذای گربه را به سگ خود بدهید و یا برعکس. یک وعده از غذای حیوانات دیگر باعث مرگ فوری نمی شود، اما تغییر ناگهانی غذا همیشه خطرناک است. ممکن است این کار باعث ناراحتی معده و روده شود به خصوص در توله سگ ها و بچه گربه ها.

حتی اگر سگ شما به غذای گربه علاقه داشت. هرگز نباید آن را به طور منظم بخورد. گربه ها گوشتخوار هستند و به پروتئین بسیار زیادی نیاز دارند، اماسگ ها همه چیزخوار هستند؛ مصرف بیش از حد غذای گربه برای سگ باعث چاقی و بیماری میشود.

بنابراین حتی اگر سگ شما خوراکی های مخصوص خودش را نخورد به او از غذای خودتان مثل برنج و مرغ آب پز بدهید اما هرگز غذای گربه ندهید.

گربه سگ

در نهایت

اگر از آن دسته خانواده ها هستید که هم از سگ هم از گربه نگهداری میکنید. ظرف غذای گربه را دور از دسترس سگ بگذارید. مخصوصا اگر عادت به غذا خوردن بدون اجازه شما دارد. علاوه بر آن ممکن است باعث عصبانیت گربه هم بشود؛ چون گربه ها اهل شریک شدن تغذیه خود نیستند.

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.