سگ و گربه
تفاوت سگ و گربه

تفاوت بین سگ و گربه

شما می‌توانید چند تفاوت در سگ و گربه پیدا کنید؟ درست است که هردوی آن ها پشمالو و بامزه هستند، اما هر دو حیوان بسیار متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند.

تفاوت سگ و گربه

تفاوت‌ها

اگر به دنبال یک دوست تمرینی هستید، شاید گربه خیلی گزینه مناسبی برای شما نباشد. اگرچه گربه به چابکی معروف است و گاهی هم با شما بازی می‌کند؛ اما خیلی اهل ورزش و فعالیت‌های زیاد نیست. از سوی دیگر سگ‌ها از دوستداران ورزش و تحرک هستند. بسیاری از نژادهای سگ از دویدن و پیاده روی لذت فراوانی میبرند.

اما این که گربه‌ها ورزش نمی‌کنند، به این معنی نیست که فرز نیستند. گربه‌ها ذاتاً ماهیچه‌های لاغری دارند و هنگام تعقیب طعمه میدوند و فعالیت زیادی دارند، حتی اگر آن طعمه یک اسباب بازی هیجان انگیز باشد.

تفاوت زمان بازی سگ و گربه

زمان بازی سگ و گربه نیز بسیار متفاوت است. در حالی که بسیاری از سگ‌ها از یک بازی جذاب لذت می‌برند و شما را همراهی می‌کنند، گربه‌ها گوشه‌ای نشسته و شما را درحالی که با هیجان سعی در بازی با او را دارید تماشا می‌کند، و میلی به شرکت در بازی که شما راه انداخته‌اید ندارد.

تفاوت ذهنیت درباره سگ و گربه‌ها

سگ‌ها در طول تاریخ به صورت گروهی زندگی می‌کردند. به همین دلیل، آن ها سرپرست خود را رهبر گروه می‌دانند. سگ‌ها تمایل زیادی به انجام کار گروهی دارند، برای مثال سعی می‌کنند اگر راه می‌روند در کنار شما باشند و یا در طول روز خود را درگیر روزمرگی شما می‌کنند و می‌خواهند حتما کاری انجام دهند و بی تفاوت نباشند.

و اما گربه‌ها از گذشته شکارچیان انفرادی بودند. آن ها موجودات بسیار مستقلی هستند و اکثر مواقع نمی‌توانید راحت اعتماد آن ها را جلب کنید. گربه‌ها عاشق تنها بودن در ساعت‌های طولانی هستند. برای ارتباط برقرار کردن با گربه لازم است شما پیش قدم شوید. اما چون آن ها عاشق تنهایی هستند دلیل نمی‌شود که از زندگی در کنار انسان‌ها لذت نبرد و یا احساس راحتی نداشته باشد.

مقایسه سگ و گربه

تفاوت رفتار سگ و گربه

سگ‌ها در طول روز، فعال و بازیگوش هستند. ممکن در این بین کمی چرت بزنند اما بازهم در کنار شما استراحت می‌کنند. از طرف دیگر، یک گربه بیشتر ساعات روشنایی روز را می‌خوابد. آن‌ها در عصر بیشتر بازیگوشی می‌کنند، اما گربه‌های زیادی هم هستند که در طول روز هم برای سرپرست خود وقت می‌گذارد.

یکی دیگر از تفاوت‌های عمده سگ و گربه‌ها، صدای آن هاست. سگ‌ها اکثر مواقع پارس می‌کنند و یا زوزه می‌کشند؛ اما گربه‌ها میو میو و خرخر می‌کنند.

وقتی گربه‌ها احساس خطر کنند، کمر خود را قوس می‌دهند و اغلب موهای پشت کمر آن ها بلند می‌شود. سگ‌ها معمولا با نشان دادن دندان‌ها و یا قفل کردنشان به روی هم و خیره شدن به نقطه‌ای به شما هشدار می‌دهند.

در بیشتر موارد تشخیص رفتار آن ها دشوار است. چون مثل انسان‌ها سگ و گربه‌ها نیز شخصیتشان با یکدیگر متفاوت است. برای مثال برخی گربه‌ها ممکن است برونگرا باشند و برخی سگ‌ها درونگرا. همه این ها بستگی به شخصیت حیوان خانگی شما دارد.

سگ‌ها به وفاداری معروف هستند. شما نمی‌توانید سگی را بزرگ کنید و به هر دلیلی آن را از خود دور کنید. زیرا آنها به صاحب‌شان بسیار وابسته می‌شوند و این کار باعث افسردگی او شده که با مرگش تفاوتب ندارد. در گربه‌ها اینطور نیست. آنها چون خود را اشرف مخلوقات می‌دانند به صاحب خود وابستگی زیادی ندارند. شما هیچوقت نمی‌توانید ذوقی سگ برایتان می‌کند را با گربه مقایسه کنید. گربه‌ها روحیه مستقلی دارند و خلق و خو و منش متفاوتی نسبت به سایر حیوانات دارند.

سگ‌ها عاشق ماشین‌سواری هستند و با اشتیاق فراوان سرشان را از پنجره ماشین بیرون می‌برند. درحالی که گربه‌ها ماشین سواری دوست ندارند و ممکن است دچار استرس شوند.

ذهنیت سگ و گربه

تفاوت غذای سگ و گربه

جفت آنها عاشق غذا خوردن هستند و فرق بین آن ها این است که گربه‌ها تنها گوشت می‌خورند ولی سگ‌ها همه چیزخوار هستند. گربه‌ها در غذا خوردن بسیار وسواس و سخت‌گیر هستند. سگ‌ها بیشتر در معرض مسمومیت غذایی قرار می‌گیرند زیرا زیاد در غذا خوردنشان وسواس نیستند و ممکن است غذاهای یخ زده و یا خیلی داغ را بخورند و آسیب ببینند. به هیچ عنوان چند سگ را یکجا نگذارید ممکن است غرش کنند و یا حتی گاز بگیرند. نباید بگذارید از یک طرف غذا بخورند. در گربه‌ها اینگونه نیست، آنها غذا را گرفته و فرار می‌کنند تا به تنهایی بخورند.

و در نهایت همه حیوانات با تمام تفاوت‌هایی که دارند دوست داشتنی هستند و اگر می‌خواهید که آن ها را به سرپرستی بگیرید اول از همه مطمئن شوید که شرایط نگهداری آن ها را دارید.‍

مهران نعیمی

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.