گربه های افراد مشهور

مقدمه

گربه به عنوان یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی در سراسر جهان شناخته می‌شود. افراد زیادی سرپرستی گربه را به سگ ترجیح می‌دهند. گربه نیاز به توجه کمتری دارد و حیوانی مستقل است. به همین دلیل برای افرادی که مشغله زیاد دارند، مناسب‌تر است. به همین دلیل افراد معروف زیادی ترجیح داده‌اند در خانه از گربه نگه‌داری کنند. در ادامه با لیستی از سلبریتی ها و گربه ها آشنا خواهید شد.

سلبریتی ها و گربه ها

ارنست همینگوی

نویسنده و ژورنالیست بزرگ آمریکایی، به چیزهای زیادی معروف بود. نویسنده‌ی پیرمرد و دریا و وداع با اسلحه، علاقه زیادی به شکار، ماهیگیری و نوشیدن داشت. او 23 گربه در سال 1945 داشت. علاقه زیادی نیز به آنها داشت، در واقع به آنها لقب‌هایی مانند کارخانه خرخرکردن و اسفنج‌های دوست داشتنی داده بود.

ارنست همینگوی-اسنوبال

پیشتر، در سال 1935 یک کاپیتان کشتی با همینگوی در کی وست از فلوریدا دیدار کرد. کاپیتان، به همینگوی گربه‌ای شش انگشت داد. اسم این گربه اسنوبال بود. گربه شش انگشت، مربوط به نژادی خاص نیست. این یک نوع نقص مادرزادی است که در برخی گربه‌ها بخصوص در آمریکا دیده می‌شود. اسنوبال طی سال‌های بعد، ازدیاد نسل کرد. همینگوی نیز نام گربه‌های جدید را به نام سلبریتی‌های زمان خود گذاشت. بیلی هالیدی، هانتر اس تامپسون، راندولف والنتینو و بتی گربلس. هنوز هم یک تعداد از نوادگان اسنوبال در خانه همینگوی که تبدیل به موزه شده، حضور دارند.

دیوید بویی

خواننده بزرگ انگلیسی که از مهم‌ترین خوانندگان تاریخ به شمار می‌رود. او همینطور ترانه‌ای به نام کت پیپل دارد که سال 1982 برای فیلمی به همین نام ساخته پل شریدر ساخته شد. این آهنگ در فیلم حرامزاده‌های لعنتی کوئنتین تارانتینو نیز پخش شد.

دیوید بویی-گربه

جان لنون

جان لنون، عاشق گربه‌ها بود. خواننده مطرح گروه بیتلز گربه‌های زیادی در طول زندگی خود داشت. در کودکی گربه‌ای داشت که نام او را الویس گذاشته بود. حتی داستان جالبی در این خصوص وجود دارد. او پول خود را پس‌انداز می‌کرد تا غذای تشویقی گربه بخرد. وقتی با بیتلز معروف شد، گربه دیگری به نام تیم داشت. بعدها که با سینتیا ازدواج کرد، ده گربه داشتند. نام یکی از آنها جیزز (به معنی مسیح) بود. همینطور گربه دیگری داشت که نام آن بزرگتر از جیزز بود.

جان لنون-گربه

یوکو اونو نیز دو گربه داشت. سالت و پپر. به معنی نمک و فلفل. بعدها نیز یک گربه از نژاد راشن بلو به سرپرستی گرفتند که نام او را آلیس گذشتند. البته همانطور که گفتیم گربه هفت جان ندارد. آلیس یک روز از پنجره پرت شد و مرد. شان لنون، پسر جان شاهد این صحنه بود. او هنوز به یاد می‌آورد که پس از این داستان گریه‌های پدرش را دید. اگر به موضوع سلبریتی ها و گربه ها بپردازیم، جان لنون یکی از مهمترین نام‌ها است.

مورگان فریمن

مورگان فریمن نیز به حیوانات خانگی علاقه دارد. او یک بار توضیح داد در خانه‌ای بزرگ شد که همیشه سگ و گربه در آن بودند. او این موضوع را برای تربیت کودکان بسیار مهم می‌داند. از والدین می‌خواهد که در هنگام بزرگ شدن کودکان، سگ و گربه در خانه داشته باشند.

الیزابت تیلور

الیزابت تیلور بازیگر شهیر انگلیسی، علاقه خاصی به گربه‌ها داشت. در سال 1974، او و همسرش ریچارد بارتون، برای فیلم برداری فیلم کلنسمن (The Klansman) به کالیفرنیا رفتند. پس از این جابجایی، گربه زیبای تیلور که کاسیوس نام داشت، گم شد. هیچوقت هم به خانه برنگشت. به همین دلیل تیلور نامه‌ای احساساتی نوشت: نامه‌ای به گربه دوست داشتنی و گم شده‌ام. پسر زیبای من، تو را در سنگ‌های سیاه و قهوه‌ای برابرم، مانند یک تلولو می‌بینم. همینطور آن چشم‌های سبز زیبا را در هر بارانی می‌بینم. بوی خوب تنت وقتی روی شانه‌ام می‌نشستی را به یاد دارم. وقتی گربه‌ای درکارم می‌افتاد، تو وضع را بهتر می‌کردی. وقتی درد داشتم متوجه می‌شدی و باعث دلخوشی من بودی. همانطور که من یک بار برای تو چنین بودم، وقتی که بچه گربه‌ای آسیب‌دیده بودی. تو را دوست دارم کاسیوس. ممنون به خاطر زیبایی‌هایت. لطفا برگرد.

الیزابت تیلور-گربه

بیل کلینتون

ساکس کلینتون (به معنی جوراب) گربه‌ای بود که در مارس 1989 متولد شد. او گربه رئیس جمهور آمریکا، بیل کلینتون در دوره ریاست جمهوری وی بود. گربه‌ای ولگرد بود که به سرپرستی گرفته شد و اینطور گربه خاندان ریاست جمهوری آن دوره آمریکا بود. ساکس دو ساله بود که در خانه معلم پیانوی چلسی کلینتون (فرزندِ کلینتون) به بغل او پرید. او گربه را به خانه برد و اینطور به سرپرستی قبول کرد. وقتی در سال 1992 کلینتون‌ها به کاخ سفید رفتند، ساکس هم با آنها آمد. هشت سال این گربه در کاخ سفید بود و توجه‌های زیادی را برانگیخت. او حتی صفحه ویکی پدیا دارد. این گربه در سال 2009 فوت کرد.

بیل کلینتون

ادامه دارد…

علی امیری فر

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

خروج از نسخه موبایل