غذای تشویقی سگ؛ تعریف، انواع و برندها

مقدمه

پیش از این، انواع غذای سگ را شرح دادیم. به غذای خشک سگ اشاره کردیم. این غذا بخش اعظم غذای حیوان را تشکیل می‌دهد. بیشتر ویتامین‌های لازم را در کنار پروتئین داراست و اینطور او را سیر می‌کند. به غذای تر سگ نیز اشاره کردیم. این غذا شامل کنسرو و پوچ می‌شود. این بین به غذای خانگی نیز اشاره شد که خصوصیات خاص خود را دارد. با این حال، یک غذای دیگر نیز باقی می‌ماند. این غذای، غذای تشویقی سگ است. در ادامه بیشتر با این غذا آشنا خواهیم شد.

غذای تشویقی

غذای تشویقی (Dog Treats) به اسنک سگ هم معروف است. این غذا می‌تواند یک میان‌وعده مناسب برای سگ باشد. از نظر ظاهری، غذاهای تشویقی می‌توانند بسیار متنوع باشند. به همین دلیل نمی‌توان یک شکل ظاهری را برای آنها معرفی کرد.

این غذا کاربردهای زیادی دارد. مهمترین کاربرد این بین تربیت سگ است. همانطور که گفته شد، تربیت سگ کاری سخت و زمان‌بر است. باید این احساس را در سگ به وجود بیاورید که کارهای خوبش دیده می‌شود. بهترین مشوق این بین، همین غذای تشویقی است. وقتی سگ کار خوبی انجام می‌دهد می‌تواند از این غذا به او بدهید. سگ‌ها این غذا را بسیار دوست دارند و ذوق می‌کنند. از آنجا که تربیت از توله‌سگ‌ها شروع می‌شود، دادن غذای تشویقی در آن سن بسیار اقدامی پسندیده است. البته این مربوط به پس از دو ماهگی است.

تولد سگ-غذای تشویقی

استفاده‌های دیگری نیز وجود دارد. غذای تشویقی می‌تواند استفاده‌هایی در جهت سلامتی داشته باشد. برای مثال انواع جویدنی آن برای سلامت لثه و دندان می‌توانند مفید باشند. با جویدن زیاد، پلاک‌های دندان رفع می‌شوند و این به سلامت او کمک خواهد کرد. همینطور گاهی برای دادن برخی ویتامین‌ها، به جای قرص و دارو از انواع مخصوصی از داگ تریتس استفاده می‌شود. این غذا به این صورت می‌تواند به شکلی سرگرم‌کننده، ویتامین‌های متفاوت را برای سگ به ارمغان بیاورد. حتی از غذای تشویقی می‌توان جهت دوست شدن با یک سگ انتخاب کرد. مثلا به هر دلیل رابطه شما با سگتان به مشکل خورده باشد. با غذای تشویقی می‌توانید دوباره با او دوست شوید.

با این حال یک سری نکته مهم دیگر نیز این بین وجود دارد. مقدار زیاد غذای تشویقی ممکن است به سلامت دندان‌های او آسیب برساند. همینطور این غذا به نسبت قند بالایی دارد و از این جهت نیز مقدار زیاد آن مفید نیست. بهترین مقدار این است که غذای تشویقی حداکثر ده درصد غذای روزانه سگ باشند.

انواع

بیشتر از یک نوع غذای تشویقی برای سگ وجود دارد. برخی از انواع آن به شکل‌های زیر هستند:

  • بیسکوییت
  • نرم
  • شبیه به استخوان
  • جویدنی (می‌توانند گوشت، استخوان یا غضروف حیوانی باشند)
  • رژیمی
  • گیاهی

اینکه کدام یک از این انواع برای سگ شما مناسب است را ما نمی‌دانیم. خودتان هم ممکن است ندانید. بهترین کار این است که در این خصوص از دامپزشک خود سوال کنید. او برای شما توضیح خواهد داد که کدام یک برای سگ شما مناسب تر است.

برندها

سراغ لیست بهترین غذاهای تشویقی سگ در سال 2020 رفتیم. برندهایی که در ادامه نامشان می‌آید، بهترین‌های جهان در این زمینه هستند. با این حال ممکن است هرگز نام آنها را نیز نشنیده باشید که البته چیز عجیبی نیست.

  • Rocco and roxie
  • Old mother hubbard
  • Wellness natural
  • Blue buffalo
  • Best bully sticks
  • In motion probiotic
  • Milk bone
  • Hill’s science diet
  • Zuke’s superfood
  • Lively pets
  • Buddy biscuits
  • Active chews
  • Cloud star tricky trainers
  • Organix

خارجی

این موضوع را بارها تکرار کرده‌ایم. دوباره باید اشاره کرد که به دلیل مشکلات ارزی و واردات، برندهای درجه یک کمی در بازار ایران باقی مانده‌اند. یک سری برند خارجی همینک در بازار هستند که عمدتا درجه دو یه سه طبقه بندی می‌شوند. با این حال سعی می‌کنیم آنها را به شما بشناسانیم. تا اینطور با چشم باز انتخاب کنید.

پت شاپ-غذای تشویقی
جرهای

جرهای (Jerhighh) برندی تایلندی است. آنها کار خود را از سال 2002 آغاز کرده‌اند. این شرکت در خصوص غذای خشک و کنسروی فعالیت خاصی ندارد. آنها روی اسنک و تریت برای سگ و گربه تمرکز کرده‌اند. محصولات زیادی از این شرکت قابل خریداری از آمازون است. آنها نه تنها درجه یک نیستند که یکی از سایت‌های فعال در زمینه پت، غذای تشویقی این برند را برای سگ مخرب دانسته بود.

ونپی

ونپی (Wanpy) برندی چینی است. آنها از دهه نود میلادی کار خود را شروع کرده‌اند. پس از بررسی سایت آنها متوجه خواهید شد که به هیچ وجه وضعیت جالبی ندارند. نقد و بررسی خاصی در مورد این غذای تشویقی روی اینترنت پیدا نمی‌کنید. حتی سایت‌هایی که این غذا را می‌فروشند نیز نام آشنا نیستند.

پت آیدیال

پت آیدیال (idealcorp) برندی چینی است. آنها نیز کار خود را از دهه نود میلادی آغاز کرده‌اند. با این حال حتی آنها نیز جایی در بین بهترین تولیدکننده‌های غذای حیوانات خانگی در کشور چین ندارند. یک سری فروشگاه خارجی را می‌بینید که به صورت محدود اقدام به فروش محصولات این شرکت می‌کنند. با این حال می‌توانید مشاهده کنید که همه آنها این محصولات را با تخفیف می‌فروشند.

دکتر کلادرز

دکتر کلادرز (Dr Clauder’s) برندی سنگاپوری است. آنها از سال 2002 تاکنون فعال هستند. به صورت محدود برخی محصولات آنها را در فروشگاه‌های مطرح خارجی برای فروش می‌بینید. حتی براساس کامنت‌هایی کسایی که محصولات آنها را خریداری کرده‌اند، می‌توان حدس زد که برندی نسبتا خوبی هستند.

پتروی

پتروی (Petroy) برندی بی نام و نشان از تایلند است. آنها حتی به خود زحمت نداده‌اند که در قسمت about us سایت خود چیزی در مورد سابقه‌شان بنویسند.

مانچی

برند مانچی (Munchy) برآمده از شرکتی به نام antos است. آنها هلندی هستند و از دهه هشتاد میلادی کار خود را آغاز کرده‌اند. برندی هستند که فروشگاه‌های معتبری محصولاتشان را می‌فروشند. حتی نقدهای خوبی هم دریافت کرده‌اند. چیزهایی مانند اینکه با این محصول، حیوانات خانگی شما به دندانپزشک احتیاج پیدا نمی‌کنند. در مجموع آنها از محصولات نسبتا خوب موجود در بازار هستند.

ایرانی

مانند محصولات مشابه، در خصوص غذای تشویقی سگ نیز در سال‌های اخیر چند برند سر برآورده‌اند. هاپومیل، مد کاو، سویل پت و مفید از جمله این نام‌ها هستند. ما در تلاش برای مقایسه این محصولات با یکدیگر، با کمک دامپزشکان محترم هستیم. وقتی در در این خصوص به نتیجه برسیم، این مطلب را آپدیت خواهیم کرد.

علی امیری فر

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

خروج از نسخه موبایل