غذای تشویقی گربه؛ تعریف، انواع و برندها

مقدمه

پیش از این به انواع متفاوت غذای گربه پرداختیم. غذای خشک گربه را برای شما تعریف کردیم. این غذا بخش اعظم غذای گربه را تشکل می‌دهد. خشک است و گربه در کنار آن به نوشیدن آب فراوان نیاز دارد. نوع دوم غذای کنسروی یا پوچ است. این غذا سرشار از پروتئین و کلسیم است و به عنوان کامل‌کننده غذای گربه کاربرد دارد. حتی به غذای خانگی هم اشاره کردیم. با این حال یک نوع غذای دیگر هم باقی می‌ماند که در هیچکدام از این دسته‌ها جا نمی‌گیرد. آن دسته، غذای تشویقی است.

غذای تشویقی

غذای تشویقی گربه را به انگلیسی Cat Treats معرفی می‌کنند. به آن اسنک گربه نیز می‌گویند. این غذا شامل تکه‌های کوچک غذا است که برای گربه‌ها بسیار جذاب و دوست داشتنی است. غذای تشویقی به جهت آموزش، تامین ویتامین، سلامت دندان و ایجاد ارتباط خوب بین شما و گربه، کاربرد دارد. با این حال وعده اصلی نمی‌توانند باشند و به عنوان میان‌وعده کاربرد دارند.

استفاده اصلی از غذای تشویقی، مربوط به زمانی است که گربه یک کار خوب انجام می‌دهد. مثلا اگر به جای فرش، روی اسکرچر ناخن کشید، می‌توانید به او غذای تشویقی بدهید. این نوع غذا جهت کاهش استرس و افزایش سلامت دندان نیز کاربرد دارد. همینطور برای کسانی که در برقراری ارتباط مثبت با گربه موفق نشده‌اند، دادن غذای تشویقی یک راهکار است.

انواع بسیار زیادی از غذای تشویقی در بازار موجود است. اینکه کدام یک برای گربه شما مناسب است، به سن، جنسیت، وزن، شرایط جسمی و نژاد گربه مربوط است. بهترین کار این است که در این خصوص با دامپزشک خود مشورت کنید.

غذاهای تشویقی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی گوناگونی هستند و در صورت وجود هرگونه کمبود، می‌توانند به نوعی داروی او نیز باشند. مثلا یک سری غذای تشویقی بدون کربوهیدرات وجود دارد. اگر گربه شما چاق است، باید از چنین مواردی برای او استفاده کنید. یا مثلا برخی از آنها جویدنی هستند. به این معنی که اگر وضعیت دهان و دندان گربه شما جالب نیست، می‌توانند کمک بزرگی برای او باشند.

غذای تشویقی گربه

نباید بیش از ده درصد نیاز روزانه گربه به غذا، از طریق اسنک تامین شود. این در حالی است که گربه‌ها علاقه زیادی به آن دارند و شاید بتوانند شما را مجاب به مقداری بیش از این کنند. با این حال باید خود را کنترل کنید. میزان زیاد غذای تشویقی، به چاقی گربه خواهد انجامید.

برندها

پس از دانستن چیزهایی در این خصوص، حالا زمان آن رسیده با نام‌های موجود در بازار آشنا شویم. مانند غذای خشک و تر، اینجا نیز حالا شاهد حضور کمتر نام‌های خارجی هستیم. در بسیاری از موارد نیز برندهایی وارد ایران می‌شوند که سطح کیفی پایینی دارند. با این حال چاره‌ای نیست و ما به معرفی همین برندها خواهیم پرداخت.

خارجی

گزینه‌های محدودی از بین نام‌های خارجی در بازار ایران وجود دارد. پیش از آن، شاید بد نباشد به بهترین برندهای دنیا در این زمینه اشاره کنیم. سایت معتبر petlifetoday بهترین برندها برای غذای تشویقی گربه را جمع‌آوری کرده که لیست وار خواهیم دید:

  • Medterra
  • Temptations
  • Blue Buffalo
  • CBD American Shaman
  • Meow Mix Irresistibles
  • Wildly Natural
  • FELINE GREENIES
  • Temptations
  • Butler Lean
  • Cloud Star
  • Pounce
  • Applaws
  • Catit Creamy
  • Hartz Delectables
  • INABA Churu
غذای تشویقی گربه-تبلیغات

تقریبا محصولات هیچکدام از این شرکت‌ها در ایران پیدا نمی‌شود. عمدتا محصولاتی درجه چندم اینجا برای خرید وجود دارد که با نام آنها آشنا خواهیم شد.

دین بستس

دین بستس (Dein Bestes) شرکتی آلمانی از شهر کالسروهه است. آنها کار خود را از دهه هفتاد میلادی آغاز کردند و حالا 41 هزار کارمند دارند. البته فعالیت آنها تنها در زمینه حیوانات خانگی نیست. در زمینه کودک، آرایشی بهداشت و چندین زمینه دیگر نیز فعالیت دارند. شاید برایتان جالب باشد که نمی‌توانید با IP ایران وارد سایت این شرکت شوید. آنها در زمینه تولیدات برای حیوانات خانگی، برندی در سطح یک نیستند و معمولی به شمار می‌روند.

ونپی

ونپی (Wanpy) از شهر ینتای در چین می‌آید. آنها کار خود در زمینه حیوانات خانگی را در سال 1998 آغاز کرده‌اند. خیلی زود متوجه می‌شوید که آنها برندی سطح پایین هستند. حتی به خود زحمت نداده‌اند که پروتکل SSL را در سایت خود فعال کنند که آنها را سایتی امن بدانیم. با IP آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر قادر به ورود به این سایت نیستید. فروشگاه‌های کمی را در کشورهای دیگر در حال فروش محصولات این شرکت می‌بینید.

سانال

سانال (Sanal) برندی هلندی است. آنها محصول شرکتی به نام Nederma هستند که کار خود را از سال 1946 آغاز کرد. در فروشگاه‌های خارجی بسیار کمی نام این محصول را می‌بینید. آنها جایگاهی بین مهمترین برندهای غذای پت در هلند ندارند.

تریکسی

تریکسی (Trixie) یک برند آلمانی است. این شرکت 45 سال است که فعالیت دارد. آنها بیش از شش هزار محصول گوناگون برای سگ، گربه، پرنده، ماهی و حیوانات کوچک روانه بازار می‌کنند. همینطور به 88 کشور جهان این محصولات را صادر می‌کنند. چیزی بیش از 500 کارمند ثابت یا فصلی دارند و دفاتری نیز در انگلستان، اتریش، فرانسه، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ دایر کرده‌اند. به نسبت موارد قبلی، این برند اعتبار بیشتری دارد. آنها از کاربران سایت‌های فروش غذاهای پت، نمرات خوبی گرفته‌اند. همینطور آمازون محصولات آنها را می‌فروشد. البته ممکن است حالا در پیدا کردن این محصول در ایران به مشکل بخورید.

انیموندا

انیموندا (Animonda) نام دیگری از آلمان است. آنها همان برندی هستند که کنسروهای کارنی را تولید می‌کنند. این کنسروها که حالا در پت شاپ‌ها نایاب شده، از بهترین برندها در سال‌های اخیر بودند. این شرکت کار خود را از سال 1991 آغاز کرد. نام انیموندا، به معنی “جهانِ حیوانات” است. این شرکت گواهی‌های زیادی در این زمینه گرفته که غذاهایی با کیفیت بالا و بدون افزودنی‌های مخرب راهی بازار می‌کند. با این حال در مورد پیدا کردن محصولات این شرکت در ایران ممکن است به مشکل بخورید.

غذای تشویقی گربه-جویدنی

ایرانی

در سال‌های اخیر چند برند ایرانی در این زمینه فعالیت می‌کنند. البته فعالیت در این زمینه بسیار کمتر از غذای خشک و کنسروی است. با این حال شرکت‌هایی در این زمینه فعال شده‌اند. سویل، هاپومیل و چند نام دیگر این بین مطرح شده‌اند. ما این برندها را به زودی با کمک دامپزشکان محترم مقایسه خواهیم کرد. همینطور نتیجه را در ادامه این مطلب درج خواهیم کرد.

علی امیری فر

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.

خروج از نسخه موبایل